Denver International Airport

Vandaag kreeg ik een aantal aparte “feiten” te horen over Denver International Airport.

Het vliegveld, qua landoppervlakte het grootste vliegveld van de VS met zo’n 133 vierkante kilometer – twee keer zo groot als Manhattan – kostte $4,8 miljard dollar om te bouwen, hetgeen $2 miljard boven budget was. Naar het schijnt is het wel een van de meest efficiente vliegvelden in de wereld geworden, maar dat zou je ook verwachten voor die prijs.

Nu schijnen er behoorlijk wat complottheorieën te bestaan rondom het vliegveld van Denver, de een nog meer vergezocht dan de ander. Hieronder enkele voorbeelden.

Ondergronds Complex
Volgens de bouwers is er ongeveer 84 miljoen kubieke meter grond verplaatst bij de bouw van DIA. Voor sommigen is dit aanleiding om te geloven dat dit was vanwege de constructie van een geheim ondergronds complex. Waarvoor dit complex dient, is niet bekend. Ooggetuigen beweren de bouw van dit complex te hebben gezien.

Er zijn verschillende aannemers gebruikt voor verschillende delen van het vliegveld, en elke aannemer moest vertrekken nadat zijn deel klaar was; geen enkele aannemer is voor meer dan één onderdeel gevraagd. Soms werden aannemers en bouwvakkers ontslagen voordat het project af was, en werden anderen ingehuurd om de klus te klaren. Ook dit wordt gezien als een manier om het eigenlijke doel van de bouw geheim te houden – niemand krijgt dan immers het grote geheel te zien.

Volgens sommige bouwvakkers is er meer dan één ondergronds complex van acht verdiepingen aangelegd. Naar het schijnt is er ook meer dan één keer nadat een complex klaar was geroepen dat het op de verkeerde plek was aangelegd, zodat er een nieuw moest worden gebouwd. Naar verluidt zijn er op die manier verschillende complexen aangelegd, door verschillende aannemers, en verbinden geheime ondergrondse tunnels de complexen met elkaar, ook al zouden de foutief geplaatste complexen niet worden gebruikt.

Glasvezelkabel
Er is 5300 mijl glasvezelkabel gelegd bij de bouw van het vliegveld. Aangezien het van de oostkust naar de westkust van de VS slechts 3000 mijl is, is dit wederom aanleiding voor complottheoristen om te geloven dat er meer gebeurt op, in en onder DIA dan zichtbaar is.

Electriciteit
DIA heeft de mogelijkheid om zelf electriciteit op te wekken, en niet alleen door middel van de zee van zonnepanelen niet al te ver van de terminal. Naar het schijnt kan DIA véél meer stroom opwekken dan ze ooit nodig kunnen hebben – vanwaar deze mogelijkheid?

Brandstof
DIA heeft de mogelijkheid om maar liefst 1000 gallons – bijna 3800 liter – brandstof per minuut te kunnen pompen: volgens sommigen een belachelijke hoeveelheid voor een vliegveld, zelfs een van de omvang van DIA.

Swastika
De landingsbanen en taxibanen zijn in een heel aparte vorm aangelegd:
DIA_swastika (Custom)
Vrijwel geen enkele horizontale lijn, en alles haaks op elkaar, zodat het een swastika vormt.

New World Order
Veel van de complottheorieën rondom DIA hebben te maken met een zogenaamde New World Order. Deze New World Order zou een geheime organisatie zijn, met veel machtige leden (zowel financieel als politiek), met als doel het opzetten van een bureaucratisch, collectief, en wereldwijd regeringsorgaan, dat als doel heeft om uiteindelijk de wereld te regeren middels een autoritaire wereldoverheid die individuele soevereine staten zal vervangen. Volgens deze beweging zou de vorming van zo’n wereldoverheid het hoogtepunt zijn van de vooruitgang van de mensheid in de geschiedenis. Veel politieke en economische gebeurtenissen in de (meer recente) geschiedenis zouden hebben plaatsgevonden door toedoen en volgens plan van deze New World Order.

Volgens velen spelen de Vrijmetselaars, of Freemasons, een belangrijke rol in de opbouw van deze New World Order. De Freemasons, zelf onderwerp van heel veel complottheorieën, zouden met hun al bestaande economische en politieke invloed met name in de Verenigde Staten veel invloed uitoefenen. De zinsnede “novus ordo seclorum”, welke achterop het 1 dollarbiljet te vinden is, en deel uitmaakte van de Great Seal van de Verenigde staten kan worden vertaald als “New Order of the Ages”, wat door velen wordt gezien als “New World Order”.

Hoe verhoudt al dit zich tot Denver International Airport en de New World Order? Het bekende symbool van de Freemasons, de passer en de winkelhaak, is terug te vinden op de “capstone” van DIA, de laatste (symbolische) steen gelegd (door de Freemasons) bij de bouw van de terminal, te vinden in de grote terminalhal:
DIA_cornerstone (Custom)
Behalve het Vrijmetselaarslogo op de steen zie je onderaan, onder de datum, nog iets anders staan, namelijk: “NEW WORLD AIRPORT COMMISSION”. Wat blijkt: nergens schijnt er officieel een “New World Airport Commission” te bestaan. Vanwaar dan dit noemen op de hoeksteen?

Bronco
Iedereen die wel eens richting DIA is gereden heeft ‘m zien staan: de steigerende bronco met de rood oplichtende ogen – de duivelse bronco, zoals het door sommigen wordt genoemd.
bronco (Custom)
Volgens de één een (vreemd) kunstwerk, volgens de ander een verwijzing naar het paard van één van de vier ruiters van de Apocalyps, namelijk het bleke paard – de dood. Volgens de complottheoristen bevat dit een dreigement: eenieder die niet mee zal gaan met deze New World Order zal door de dood worden opgewacht – niets zal in hun weg staan. Wellicht wat extreem om het zo te interpreteren, maar niemand schijnt precies te weten waarom deze bronco is gekozen in deze verschijningsvorm – de link met footballteam de Denver Broncos lijkt ver te zoeken…

Muurschilderingen
Tot slot de muurschilderingen die in DIA te vinden zijn. Er zijn diverse websites die de muurschilderingen bespreken, maar er is één ding waar ze het allemaal over eens zijn: het zijn vreemde taferelen voor in een vliegveldterminal.

Volgens de kunstenaar, Leo Tanguma, staan de taferelen voor “man-made environmental destruction and genocide along with humanity coming together to heal nature and live in peace”.

Er is een bepaalde volgorde waarin de muurschilderingen moeten worden bekeken:

mural1 (Custom)

mural2 (Custom)

mural3 (Custom)

mural4 (Custom)

Zoals je ziet zijn het hele aparte schilderingen. Van boven naar beneden geven ze dus de strijd weer van de mensheid om kwaad te overwinnen om zo naar een vreedzame gemeenschap te gaan. De complottheoristen zeggen echter dat je ze in omgekeerde volgorde moet zien, en dan zie je het doel van de New World Order: door middel van militair ingrijpen zal er een de ooit vreedzame wereld die verstoord werd door menselijk lijden weer tot de order worden geroepen.

Tja… wat moet je er van denken? Voor elke theorie is een logisch argument te bedenken, maar het is leuk leesmateriaal. Maar goed, volgend jaar is het 2012, en volgens sommigen zullen we er dan achter komen of de New World Order echt bestaat…

2 Responses to “Denver International Airport”

  1. Jacqueline alias Jasmino

    Wat een interessant verhaal, Dennis. Ik vind het altijd leuk om dit soort dingen van jouw hand te lezen. Keep it going!

  2. Aïda

    Tja, wat moet je hier inderdaad van denken? Wel heel aparte schilderijen daar. Niet echt ‘vliegveld-achtig’ zal ik maar zeggen.
    Het enige wat ik weet van het vliegveld van Denver (nog nooit geweest) is dat de oplevering keer op keer werd uitgesteld omdat er problemen waren met de bagagebanden. Nu ik dit gelezen heb vraag ik me af wat daar dan waar aan is.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.