De eerste week

Zo, de eerste week als ‘Manager of Implementations’ ‘heb ik inmiddels achter me – en wat een week… druk druk druk!

Woensdagmiddag had ik er al meer dan 30 uur opzitten, maar hier komt het leuke: het had niets te maken met mijn nieuwe functie.

Ian, mijn vorige manager, was al enkele weken bezig met een project voor een van onze grootste klanten. Het was de bedoeling dat hij dit nog vóór zijn vertrek zou afronden, maar het project was dusdanig gegroeid dat hij er niet meer aan toe was gekomen.

Het gevolg was dat ik op maandagochtend dus dat project over moest nemen, zonder 100% zeker te weten wat de status was, en wat er allemaal nog moest gebeuren. Omdat het een van onze grootste klanten betrof, betekende dit ook dat ik de rest van mijn werk een lagere prioriteit moest toewijzen – zowel mijn bestaande projecten, als het werk in mijn nieuwr functie.

Aan de telefoon vroeg de klant maandagochtend al of ik de hele dag beschikbaar zou zijn voor hun issue. Nou, ehm, nu wel, ja, denk ik… Ik had er niet op gerekend, maar het moest dan maar. Helaas bleef het echter niet alleen bij maandag, maar gingen ook mijn volledige dinsdag en woensdag helemaal naar deze ene klant. Alles voor mijn nieuwe rol werd dus noodgedwongen op een laag pitje gezet.

Maar goed, voor je grote klanten moet je iets over hebben, nietwaar, ook al hebben zij zelf de situatie veroorzaakt. En dus werden het een paar lange dagen, maar wel dagen die de moeite waard waren, want de klant was oh zo tevreden toen donderdagochtend alles tot een goed einde kon worden gebracht.

Dit betekende dat ik donderdagmiddag en vrijdag eindelijk eens een beetje tijd had voor mijn nieuwe functie. Er zijn heel wat dingen die ik nog moet uitzoeken, waar ik nog achter moet komen, en er moet nog heel wat worden geregeld om alles aan me over te dragen, maar ach, dat komt allemaal wel. Ik merk wel langzaam maar zeker dat mijn management trainingen en ‘people management’ trainingen langzaam maar zeker weer boven komen drijven.

Het enige probleem tot nu toe is dat ik nog steeds twee banen moet combineren, en dat ik dit de komende tijd ook nog wel even zal moeten blijven doen. De nieuwe projecten blijven maar binnen stromen, en ik kan Troy (mijn enige teamlid tot nu toe) uiteraard niet alles toewijzen – niet alleen zou de arme kerel die hoeveelheid werk niet aankunnen, maar hij heeft ook nog niet alle benodigde kennis in huis om alle projecten te kunnen oppakken.

En dus blijf ik naast mijn nieuwe functie ook nog mijn oude functie uitvoeren. Heel binnenkort zal ik moeten beginnen met sollicitatiegesprekken om de vacature in te vullen, en dat zal nog wel een uitdaging worden omdat we maar moeilijk mensen kunnen vinden die de juist combinatie van kennis, vaardigheden, ervaring en persoonlijkheid hebben om in ons team te kunnen passen. Ach ja, ik hoef me in ieder geval niet te vervelen!

Dan nog maar even een korte update rondom het huis. Of liever gezegd: de achtertuin.

Al een tijdje zijn we bezig om een bedrijf te vinden dat de hekken tussen ons huis en dat van de buren aan beide zijden kan plaatsen. De buurman had een hele tijd geleden al een offerte van $3000 gekregen, maar dat was toch wel wat veel van het goede.

We zijn een aantal weken terug naar de Colorado Garden and Home Show geweest, maar helaas vonden we daar geen enkel bedrijf dat gespecialiseerd was in het plaatsen van hekken. Gelukkig hadden we gedurende de afgelopen paar maanden enkele folders gekregen van verschillende bedrijven, en dus hebben we die maar eens een email gestuurd.

Uiteindelijk kregen we van drie van de vier een offerte. Het vierde bedrijf valt daarmee al automatisch af, ook al zouden ze nu, na anderhalve week, nog met een goede prijs komen.

Eén van de bedrijven kwam met een bedrag van $2500, en dat is wel erg aan de hoge kant. De andere twee bedrijven lagen niet al te ver uit elkaar: respectievelijk $1829 en $1798. Niet veel verschil, dus, maar het bedrijf dat $1829 vraagt geeft wel 18 maanden garantie tegen de 12 maanden van de goedkopere concurrent.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar het “duurdere” bedrijf, en niet alleen vanwege de 6 maanden extra garantie. Ze waren veel sneller in hun reacties, stuurden een erg gedetailleerde offerte, en hebben ook al opgevolgd met een email. Van het “goedkopere” bedrijf heb ik na de offerte niets meer gehoord.

Maar ja, het is niet alleen aan mij om te beslissen, omdat de buren elk de helft van het hek betalen. Deze week moet ik dus met beide buren gaan praten, en kijken voor welk bedrijf zij de voorkeur hebben.

En wie weet hebben we dan heel binnenkort een hek – het begin van de achtertuin! Ook zijn we her en der al eens gaan kijken voor een ‘deck’ of een terras, en we zijn al snel tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk wel een terras zal worden – een ‘deck’ kan toch wel prijzig worden, en daar hebben we nu even geen budget voor. Een terras kan ik eventueel nog zelf leggen, dus dat zal de kosten behoorlijk kunnen drukken.

Ach we zullen zien: eerst het hek, en daarna zien we wel verder!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.